خوب به اطرافتان نگاه کنید. چه می بینید؟ بله دنیایی از رنگ های مختلف و جذاب. به هر سمتی که سرتان را بچرخانید با طیفی از رنگ های شاد یا حتی غمگین مواجه می شوید که قسمت های مختلف را پر کرده اند. هر کدام از این رنگ ها زبانی دارند. این ها بر روی احساسات، رفتارها و افکاری که در سر می پرورانیم تاثیر می گذارند.
در دنیای طراحی وب هم، استفاده از رنگ ها اهمیت زیادی دارد. رنگ بر روی جایی که نگاه می کنیم، جایی که بر روی آن کلیک می نماییم و تعاملی که با عناصر سایت داریم اثر گذار خواهد بود. به همین خاطر است که شما به عنوان طراح سایت باید کارکرد رنگ ها و تاثیری که بر روی روح و روان انسان ها دارد را درک کنید و در طراحی هایتان به درستی از آن ها استفاده نمایید.
شاید مثل خیلی از افراد اطلاعات جزئی درباره روانشناسی رنگ ها داشته باشید. مثلا خیلی ها می دانند که رنگ قرمز در فرهنگ غربی به معنای خطر و در فرهنگ ما به معنای شادی و هیجان است. اما یک نکته مهم در این حوزه وجود دارد که قبل از ورود به بحث اصلی باید به آن اشاره کنیم. درک افراد از رنگ ها بسیار متفاوت است و هر فردی رنگی را به معنای متفاوتی درک می کند.
وقتی صحبت از رنگ به میان می آید افراد اولویت ها و علایق شخصی خودشان را خواهند داشت که این اولویت ها تحت تاثیر جایی که بزرگ شده اند، تجاربی که از زندگی کسب کرده اند و پس زمینه فرهنگی که دارند قرار می گیرد. با وجود همه مواردی که بیان کردیم هنوز هم پاسخ دادن به رنگ ها یک سری الگوی عمومی دارد که در این مقاله سعی می کنیم به همین موضوع بپردازیم.
ادامه مطلب
درباره این سایت